Ekonomia behawioralna

Jak wykorzystać założenia ekonomii behawioralnej w zwiększeniu perswazyjności komunikacji promocyjnej


Jak wykorzystać założenia ekonomii behawioralnej w zwiększeniu perswazyjności komunikacji promocyjnej

Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu MARCUS Digital Production?
Praktyczna wiedza na temat rynku Video (TV & Digital)
Certyfikat ukończenia szkolenia
Dostęp do materiałów szkoleniowych
1200 PLN bruttoPLN/netto
lokalizacja:
Warszawa, Bobrowiecka 8
cena: 1200 PLN brutto
termin: 11.04.2024
Poziom: MARCUS Academy Advanced (średniozaawansowany)

Cel i adresaci szkolenia

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy dotyczącej ekonomii behawioralnej i możliwości wykorzystania jej założeń w działaniach marketingowych. Szkolenie obejmuje następujące obszary:

  • Teoria naukowa w praktyce marketingowej – w jaki sposób przetwarzamy informacje podczas dokonywania zakupów offline/online.
  • Czy na pewno zawsze podejmujemy decyzje o zakupie racjonalnie? Jakie błędy poznawcze i heurystyki charakteryzują nasze myślenie podczas podejmowania decyzji zakupowych.
  • W jaki sposób teorie naukowe ekonomii behawioralnej możemy wykorzystać w codziennej pracy marketingowej – przykłady zastosowania założeń EB w komunikacji, które pozytywnie wpłynęły na wyniki sprzedażowe.
  • Dobre i złe przykłady reklam i kampanii wykorzystujące (lub stojące w kontrze) do założeń ekonomii behawioralnej.
  • Struktura procesu i wytyczne w jaki sposób projektować reklamy / promocje / programy konsumenckie, w zgodzie z założeniami ekonomii behawioralnej.

Czy to szkolenie jest dla Ciebie?

Dla kogo:

  • Specjaliści i managerowie: pracownicy działów marketingu i sprzedaży
  • Właściciele marek i firm zainteresowani zwiększeniem skuteczności swoich działań komunikacyjnych
  • Osoby zainteresowane rozwinięciem wiedzy na temat komunikacji marketingowej

Program szkolenia

Moduł  1. Wprowadzenie do teorii ekonomii behawioralnej, z którego dowiemy się m.in jakie są dwa systemy myślenia i który system wykorzystujemy podczas podejmowania decyzji zakupowych. Żeby lepiej przyswoić i zapamiętać teorię – każde z zagadnień będziemy testować i ćwiczyć na sobie

Moduł  2. W którym zaznajomimy się z najczęściej wykorzystywanymi heurystykami i błędami poznawczymi, które nieświadomie wykorzystujemy w codziennym życiu. Część wiedzowa będzie poparta konkretnymi przykładami i case studies komunikacji promocyjnej z różnych branż

Moduł  3. Gdzie poznamy dowody na to, że ekonomia behawioralna „sprzedaje” - zapoznamy się z kampaniami i reklamami marek, które z powodzeniem stosują w swojej komunikacji reguły ekonomii behawioralnej. Przeanalizujemy także przykłady komunikacji reklamowej, które stoją do niej w kontrze

Moduł  4. Część warsztatowa – w tej części warsztatu wcielimy się w naukowców i dział kreatywny tworząc własne rozwiązanie marketingowe oparte o EB. Na roboczym case study poćwiczymy definiowanie celów marketingowych zgodnych z założeniami ekonomii behawioralnej oraz wykorzystamy zdobytą wiedzę do stworzenia rozwiązania marketingowego oraz promującej go reklamy.

Podstawowe informacje

Liczebność: do 14 osób

Czas trwania: 9:00 – 17:00

Lokalizacja: Warszawa, stacjonarnie

Dostępny język: PL

Dostępny język materiałów: PL

Forma szkolenia

Szkolenie organizowane w formie otwartej (dla osób indywidualnych).

Prezentacja, warsztaty, ćwiczenia realizowane samodzielnie i w grupach, dyskusja, case studies.

Program szkolenia

Moduł  1. Wprowadzenie do teorii ekonomii behawioralnej, z którego dowiemy się m.in jakie są dwa systemy myślenia i który system wykorzystujemy podczas podejmowania decyzji zakupowych. Żeby lepiej przyswoić i zapamiętać teorię – każde z zagadnień będziemy testować i ćwiczyć na sobie

Moduł  2. W którym zaznajomimy się z najczęściej wykorzystywanymi heurystykami i błędami poznawczymi, które nieświadomie wykorzystujemy w codziennym życiu. Część wiedzowa będzie poparta konkretnymi przykładami i case studies komunikacji promocyjnej z różnych branż

Moduł  3. Gdzie poznamy dowody na to, że ekonomia behawioralna „sprzedaje” - zapoznamy się z kampaniami i reklamami marek, które z powodzeniem stosują w swojej komunikacji reguły ekonomii behawioralnej. Przeanalizujemy także przykłady komunikacji reklamowej, które stoją do niej w kontrze

Moduł  4. Część warsztatowa – w tej części warsztatu wcielimy się w naukowców i dział kreatywny tworząc własne rozwiązanie marketingowe oparte o EB. Na roboczym case study poćwiczymy definiowanie celów marketingowych zgodnych z założeniami ekonomii behawioralnej oraz wykorzystamy zdobytą wiedzę do stworzenia rozwiązania marketingowego oraz promującej go reklamy.

Efekty szkolenia

poszerzysz swoją wiedzę na temat ekonomii behawioralnej i jej praktycznego wykorzystania w działaniach marketingowych;

dowiesz się, jak przetwarzamy informacje podczas dokonywania zakupów offline/online;

poznasz dobre i złe przykłady reklam i kampanii opierających się (lub stojących w kontrze) na założeniach ekonomii behawioralnej;

nauczysz się projektować reklamy, promocje i programy konsumenckie z wykorzystaniem założeń ekonomii behawioralnej.

Prowadzący

Anna Roman
Strategic Director
Mniej informacji
Więcej informacji

Z branżą marketingową związana od 2006 roku. Posiada 17 lat doświadczenia w międzynarodowych agencjach reklamowych takich jak Saatchi, Havas, Change Serviceplan i Publicis Group. Posiada wieloletnie doświadczenie w planowaniu komunikacji dla branży retail, telco, finansów, ale także farmaceutyków i FMCG. Pracowała m.in. dla Orange, Carrefour, GSK, Unilever, PG, Blik, Bank Pekao i Millennium, dla których przygotowywała zarówno strategie lokalne, launch/relaunch i kampanie 360, a także działania promocyjne i lojalnościowe. Wykładowczyni UW, moderatorka, juror Effie, miłośniczka netnografii konsumenckiej oraz ekonomii behawioralnej i jej wpływu na zachowania zakupowe konsumentów. Z wykształcenia seksuolog kliniczny, w trakcie certyfikacji z terapii poznawczo- behawioralnej.

Aneta Bielicka
Strategy Planner
Mniej informacji
Więcej informacji

Specjalistka w dziedzinie komunikacji, public relations oraz marketingu medialnego. Od 10 lat związana z obszarem szeroko pojętej komunikacji. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych agencjach reklamowych w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, gdzie do jej obowiązków należało tworzenie strategii marek, realizowanie kampanii 360 i digital, implementowanie rozwiązań omnichannel oraz działania związane z budowaniem marki.

Posiada bogate doświadczenie w pracy dla klientów z sektora FMCG i retail na rynku polskim oraz dla marek globalnych, takich jak Procter & Gamble, Visa, Duracell, Maserati i Motorola.

W OS3 pełni funkcję Strategy Plannerki wspierając Klientów w realizacji ich celów strategicznych.

Dlaczego my?

Uczysz się od najlepszych

trenerzy to eksperci - praktycy z wieloletnim stażem

Teoria w praktyce

wiedzę przekazujemy w formie warsztatowej, więc szybko przyswoisz nowe pojęcia i techniki

Indywidualne podejście

zapewniamy małe grupy, zawsze możesz liczyć na indywidualne konsultacje z prowadzącym

Wartościowa wiedza

prezentujemy tylko istotne i aktualne informacje

Analiza dla efektów

omawiamy ciekawe case studies i wspólnie wyciągamy wnioski

Rozwój kompetencji

wiedza i umiejętności, które zapewnią Ci sukces

Poziomy zaawansowania

oferujemy szkolenia na trzech poziomach zaawansowania

Certyfikacja

po ukończeniu szkolenia otrzymasz dyplom potwierdzający pozyskaną wiedzę

Szkolenia zamknięte

organizujemy również szkolenia zamknięte dla pracowników firm

Uczysz się od najlepszych

trenerzy to eksperci - praktycy z wieloletnim stażem

Teoria w praktyce

wiedzę przekazujemy w formie warsztatowej, więc szybko przyswoisz nowe pojęcia i techniki

Indywidualne podejście

zapewniamy małe grupy, zawsze możesz liczyć na indywidualne konsultacje z prowadzącym

Wartościowa wiedza

prezentujemy tylko istotne i aktualne informacje

Analiza dla efektów

omawiamy ciekawe case studies i wspólnie wyciągamy wnioski

Rozwój kompetencji

wiedza i umiejętności, które zapewnią Ci sukces

Poziomy zaawansowania

oferujemy szkolenia na trzech poziomach zaawansowania

Certyfikacja

po ukończeniu szkolenia otrzymasz dyplom potwierdzający pozyskaną wiedzę

Szkolenia zamknięte

organizujemy również szkolenia zamknięte dla pracowników firm

Zobacz także:

-50%

MARCUS
Brief kreatywny
Data: 22.02.2024

-50%

MARCUS
Efektywność w reklamie
Data: 07.03.2024
Masz pytania
odnośnie szkolenia? Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte?