22 września 2020

Jak COVID-19 wpłynął na rynek reklamy TV i preparatów farmaceutycznych?

COVID-19 wstrząsnął całą gospodarką, w tym rynkiem reklamy. Wstrzymane zostały prace produkcyjne nad większością programów telewizyjnych. To spowodowało zmiany ramówek stacji, a w konsekwencji odpływ widowni z największych anten do kanałów tematycznych. Wzrosła też konsumpcja treści wideo online.

W obliczu tych faktów wiele firm, w tym farmaceutycznych, staje przed koniecznością rewizji swoich założeń marketingowych i ponownej analizy zwyczajów konsumentów tak w kontekście zakupowym, jak i mediowym.

Aby ułatwić marketerom to zadanie, nasi eksperci z działu mediów opracowali raport ukazujący skalę zmian na rynku reklamy telewizyjnej. Do analiz wybrano to medium, ponieważ posiada największe znaczenie w komunikacji preparatów farmaceutycznych. Badanie przygotowano na podstawie danych cennikowych Nielsen Audience Measurement za okres 2019-VIII 2020.

– Jak COVID-19 wpłynął na rynek reklamy telewizyjnej w Polsce?

– Co się zmieniło na rynku reklamy preparatów farmaceutycznych?

– Jak na sytuację związaną z COVID-19 zareagowali poszczególni reklamodawcy i poszczególne kategorie produktowe?

– Ile zainwestowano w komunikację poszczególnych marek w 2019 i 2020 roku?

Pobierz darmowy raport i dowiedz się więcej.

Pobierz raport