Miniony rok 2020 był bardzo ciężki dla nas wszystkich pod każdym względem. COVID-19 w ujęciu globalnym wpłynął praktycznie na każdy aspekt naszego życia. Biznesowo to również był bardzo trudny rok.
W ONE House już od 2018 r. przygotowywaliśmy się na spowolnienie gospodarcze lub cięższą jego wersję w postaci kryzysu. Cykle gospodarcze jasno pokazywały, że okres ciągłego wzrostu musi przejść korektę i jest to nieuniknione. Na pewno jednak nikt nie spodziewał się, że na naszych oczach ziści się scenariusz filmu katastroficznego i że ze względu na COVID-19 wszyscy zostaniemy praktycznie zamknięci w domach.
Dzięki temu, że w ONE House znacznie wcześniej zaczęliśmy przygotowania do nadchodzącego kryzysu, mieliśmy czas, aby wprowadzić odpowiednie zmiany, jakie pomogły nam osiągnąć tak dobre wyniki za 2020 r. Oto trzy kluczowe miary naszego sukcesu:
Po pierwsze ─ ONE House uzyskał wzrost przychodów (wartość sprzedaży) o 55,3%. To dużo, zwłaszcza w kontekście, że zakładanym celem był wzrost o 40%. Sam ten planowany poziom był już bardzo ambitnym wyzwaniem, lecz jego realizacja przekroczyła nasze oczekiwania. Szczególnie, że stało się to w roku pandemii, w którym branża reklamowa zanotowała spadki przychodów o 5% – 10%.
Po drugie ─ wzrosła o 35% średnia wartość projektu realizowanego w agencji.
Powyższe wyniki wpłynęły na nasz trzeci sukces ─ liczebność zespołu wzrosła o 16% . I to nie jest ostateczna wartość, ponieważ rozpędzone od jesieni zeszłego roku rekrutacje sprawią, że tylko w samym pierwszym kwartale 2021 roku stan kadry wzrośnie o kolejne 10%, a w drugim kwartale liczebność zespołu agencji przekroczy75 osób.
Warto również dodać, że ONE House jest agencją rentowną i po raz trzeci z rzędu otrzymaliśmy nagrodę Gazele Biznesu za wzrosty przychodów i wyniki finansowe.
Czy w 2020 roku mogliśmy osiągnąć więcej? Na pewno tak. I zrobimy to ─ będziemy wdrażać kolejne rozwiązania zwiększające możliwości agencji i efektywność oraz bezpieczeństwo realizowanych projektów.
Te wszystkie wzrosty i sukcesy to ogromna zasługa naszych Klientów, którym bardzo chciałbym podziękować za zaufanie. Bez Państwa nie byłoby tych osiągnięć. To również zasługa całego naszego Zespołu, który jest po prostu wspaniały i dla mnie to ogromna przyjemność i zaszczyt móc pracować z takimi ekspertami komunikacji marketingowej. Dziękuję bardzo!
Marcin Piecewicz, Prezes Zarządu ONE House